Monday, January 5, 2009

Mungkinkah BN Menang Besar?

Hari ini penamaan calon di Kuala Terengganu. Sebelum ni, masa aku berkampung di sini, tak nampak pula betapa ramainya orang Terengganu ni. tapi, hari ni, ramai rupanya. suasananya tak ubah macam ada ekspo JOMHEBOH..punyalah ramai..
tapi..
yang ramainya bukan orang Terengganu kiter. asal dengar dialek nya jer dah tahu itu orang luar..orang KL rata-ratanya.Yang terfikir di fikiran aku, yang ramai orang luar..yang nak keluar mengundi nanti orang terengganu. tapi, apalah gunanya ramai orang luar kalau org terengganu sendiri tidak keluar mengundi. sebbnya penuh di bandaraya pesisir pantai ini dengan org luar.
masalahnya, buat kerja ke? ramainya yang aku tengok, lepak la, borak-borak di kedai kopi dan bergelak tawa.buat kerja ke?? macam manalah orang terengganu nak undi BN. ..

6 comments:

cikceriacorner said...

reen..emmm..sume tu bergantung pd undian kan,,heheh..kita pon x bleh jangkakan

yantz-yeem said...

zuren, ko pon kena tag...tolong siapkan keja skolah k...

cikceriacorner said...

reen,,bn kalah...

Unknown said...

Kalah menang adat bertanding. Yang penting perjuangan belum selesai dan mesti diteruskan......

Zureen said...

BN KALAH BUKAN SALAH KAMI YG BEKERJA DI LAPANGAN. HEHEHE. tapi, perjuangan mesti diteruskan. BN perlu lebih praktikal dalam memilih calon yang sesuai dan 'dekat di hati' rakyat untuk pencalonan di lain kali. harap ambil ikhtibar daripada apa yang telah terjadi di p.036 kuala terengganu ini.

Anonymous said...

Jika tiada lagi iktibar dari kekalahan dan kesilapan yang alami pastinya kekalahan kan berulang kembali.. mana thinktank nya? mana siasahnya? mana muhasabah dirinya? Fikir-fikirkan..,renung-renungkan..
Hidup mesti diteruskan, SALAM